Tilaus-, toimitus- ja palautusehdot

Tilausten käsittely

Käsittelemme tilaukset saapumisjärjestyksessä, tavallisesti 1-2 arkipäivän kuluessa tilauksen saapumisesta. Käsittelynopeus varaston työtilanteesta riippuen voi olla ilmoitettua nopeampi tai hitaampi. Mikäli tilaus sisältää tuotteita, joita ei tilaushetkellä ole varastossa, jää tilaus odottamaan niiden saapumista varastolle. Toimitamme tuotteet tällä hetkellä ensisijaisesti Espanjan varastoltamme sekä tiettyjen tuotteiden osalta Suomen varastoltamme.

Tilausvahvistus

Toimitamme onnistuneesta tilauksesta sinulle tilausvahvistuksen sähköpostitse. Saat myös ilmoituksen ja pakettisi seurantatunnuksen sähköpostitse, kun tilauksesi on lähetetty. Huomioithan, että seurantatunnus voi tulla erillisenä sähköpostina. Tarkista myös sähköpostisi roskapostikansio, jos et löydä sähköpostitse lähetettyä tilausvahvistusta, seurantatunnusta tai muita ilmoituksia.

Toimitustavat

Toimitustapoina käytämme Suomen varastolta toimittaessa Postia tai Matkahuoltoa. Espanjan varastolta toimitamme mm. seuraavilla kuljetusyhtiöillä:

  • GLS
  • UPS
  • DHL

Toimitusmaksu on 6,9 euroa per toimitus eikä se ole riippuvainen käytetystä kuljetusyhtiöstä tai toimitusvarastosta. Yli 99 euron tilauksiin toimitus on ilmainen. Valitsemme sopivan kuljetusyhtiön asiakkaan puolesta, jotta voimme taata jokaiseen tilaukseen mahdollisimman nopean toimituksen sen hetkisen Suomen ja Espanjan varastotilanteiden perusteella.

Toimitukset toimitetaan pääsääntöisesti noudettavaksi lähimmästä pakettiautomaatista. Huomioithan, että kuljetusyhtiö voi vaihtaa noutopistettä toiseen lähellä sijaitsevaan noutopisteeseen, jos ensisijainen pakettiautomaatti on täynnä.

Pyrimme tulevaisuudessa keskittämään toimintaamme enemmän Suomen varastoon, jolloin voimme myös tarjota asiakkaillemme mahdollisuutta valita kuljetusyhtiö itse sekä juuri itselle sopiva toimitustapa (pakettiautomaatti, kotiintoimitus jne.).

Toimitusaika

Toimitusaika on riippuvainen tilattujen tuotteiden varastotilanteesta sekä kuljetusyhtiöistä. Pääsääntöisesti Suomen varastolta toimitetut tuotteet saapuvat 5-7 arkipäivän kuluessa ja Espanjan varastolta pääsääntöisesti 7-14 arkipäivän kuluessa. Pyrimme tulevaisuudessa toimittamaan tuotteita ensisijaisesti Suomen varastolta, jolloin myös toimitusaika tehostuu ja asiakkaat voivat valita myös itselleen sopivimman kuljetusyhtiön ja toimitustavan.

Palautusehdot

Noudatamme toimituksissamme KKV:n ehtoja. Asiakas on oikeutettu palauttamaan ostetun tavaran 14 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta. Ilmoitus palauttamisesta tulee tehdä 14 päivän sisällä tavaran vastaanottamisesta.

Tilauksen noutamatta jättämistä kuljetusyhtiön toimipisteestä, pakettiautomaatista yms. ei katsota tuotteen palauttamiseksi, kuten ei myöskään tuotteen palauttamista ilman ilmoitusta, vaan palautuksesta pitää ilmoittaa erikseen 14 päivän sisällä tavaran vastaanottamisesta. Tavara on palautettava 14 päivän kuluessa kaupan peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Myyjä (Liwigo Ecommerce Tmi) puolestaan on velvoitettu palauttamaan maksun 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen vastaanottamisesta. Myyjä voi myös pidättäytyä maksun palauttamisesta, kunnes on vastaanottanut tavaran tai saanut tavaran palauttamisesta tiedokseen kuitin.

Asiakas vastaa itse palautuskustannuksista. Toimimme näin, sillä emme halua kannustaa asiakkaitamme tekemään turhia tilauksia ympäristön kuormittamiseksi tarjoamalla ilmaisia palautuksia. Jos tuotepalautus johtuu kuljetuksessa rikkoutuneesta tai väärin toimitetusta tuotteesta, vastaa tällöin tietenkin myyjä palautuksen kuljetuskustannuksista. Palautus onnistuu Suomessa toimivilla kuljetusyhtiöillä, kuten Postilla ja Matkahuollolla Liwigo Ecommerce Tmi:n Suomen varastolle. 

Kuinka palautan tuotteen?

Kaikki tuotepalautukset ilmoitetaan sähköpostiosoitteeseen asiakaspalvelu@liwigo.fi, jonka jälkeen asiakas saa ohjeet tuotepalautuksen tekemiseen. Tilauksen mukana ei tule erillistä palautuslomaketta.

 Yleistä tietoa palautuksista

  • Täyden hyvityksen saamiseksi tuotteen tulee olla käyttämätön ja myyntikuntoinen. Tuotteen tulee olla pakattuna alkuperäispakkaukseen ja sisältää kaikki pakkaukseen kuuluneet osat ja ohjeet.
  • Palautusoikeus ei koske kuluttajasuojalain 6. luvun 16 §:n mukaisesti: avattuja hygienia- ja intiimituotteita, elintarvikkeita eikä personoituja tuotteita.
  • Käsittele tuotteita huolella ja varoen. Tuotteeseen on oikeus tutustua, mutta sitä ei saa ottaa käyttöön tutustumisen aikana ja siitä on pidettävä hyvää huolta. Sinetöitynä toimitettujen tuotteiden osalta sinettiä ei saa avata. Jos olet käsitellyt palautettua tuotetta vastoin ohjeita tai siitä puuttuu alkuperäinen pakkaus, kaikki pakkaukseen kuuluneet osat tai ohjeet, saattaa se johtaa tuotteen arvon alenemiseen, joka vähennetään palautettavasta summasta.
  • Harkitse, ennen kuin tilaat tuotteita. Haluamme toimia vastuullisesti ja ympäristöä kunnioittaen, joten tilaathan vain tuotteita, joita oikeasti tarvitset, jotta vältymme turhilta ympäristöä kuormittavilta edestakaisilta kuljetuksilta.

Reklamaatiot

Mikäli haluat tehdä reklamaation tilauksestasi esim. kuljetuksessa rikkoutuneiden tuotteiden osalta, niin pyydämme teitä olemaan yhteydessä osoitteeseen asiakaspalvelu@liwigo.fi. Liittäkää osaksi viestiä kuvat seuraavista asioista:

  • Kuva ulkopakkauksesta (mukaan lukien kuplamuovi)
  • Kuva avoinna olevasta laatikosta, jossa näkyvät sisätilan suojaukset
  • Kuva rahdinkuljettajan kiinnittämästä etiketistä
  • Kuva tuotteen vauriosta

Lähettämienne kuvien avulla voimme todentaa tuotteiden vauriot ja viat sekä varmistaa, että onko pakkauksessa näkyviä vaurioita, jotka olisivat aiheutuneet kuljetuksen aikana. Näin toimimalla saamme reklamaation hoidettua tehokkaasti ja korjattua tilanteen viipymättä asiaan kuuluvalla tavalla.